Wat is een goed afschrikmiddel voor een reiger bij mijn vijver?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
3.8K

Het beste antwoord

Als je je goudvissen en koi’s wilt beschermen, moet je in een tuin of vijvercentrum eens kijken naar een vijverschrik of scarecrow apparaat. Dit zijn een soort sproeiers die werken met een bewegingsmelder. Zodra er een kat of reiger binnen het bereik van de bewegingsmelder komt gaat deze sproeien. Het enige nadeel is dat deze wel op de waterleiding aangesloten zijn, en je ze dus in de winter los zou moeten koppelen om ze te beschermen tegen de vorst. Ook heb ik wel eens een tuin gezien die op ongeveer 3 meter hoogte om de 10 cm was voorzien van zeer zwaar visdraad tussen de schuur en achtergevel over de volle breedte van de tuin. Dit is natuurlijk wel veel werk, maar waarschijnlijk het meest effectieve tegen reigers.

Toegevoegd na 9 minuten:
Vijverschrik Pond Defence een andere oplossing om uw vissen te beschermen.

Deze set bestaat uitschrikdraad, staanders en een zeer veilige kema gekeurde transformator, De schrikdraad wordt om de vijver gespannen en geeft een ongewenste bezoeker aan uw vijver een zwakke stroomstoot, ook ideaal om uw tuin te beschermen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Een kat ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onzin.
Mijn vissen worden door katten uit de vijver gejoept.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar de reiger komt niet terug ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de vijver leeg is komt de reiger ook niet meer ;p
Z'n plastic broertje neerzetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een net aanbrengen of een zwart garennetwerk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is afdoend +.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel oppassen: een vogel, ook een reiger, kan herin verstrikt raken.
visdraad spannen met stukjes zilverfolie die net boven de grond centimeter of 5 een beetje in de wind bewegen. gaas over de vijver .
zorg dat de reiger geen landingsplek heeft.
en als dat niet werkt moet je een alligator op de kop zien te tikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Draden over de vijver spannen.
Of een dun net over de vijver spannen.

Anders een vorm van bewegingsmelder installeren.

De Scare Crow verjaagt bovendien ook katten.

http://www.shop4home.nl/index.php?main_page=product_info&products_id=375&ads&gclid=CLm5jqXL2qcCFcYj3godBmI5-Q

Toegevoegd na 3 minuten:
Een bewegend object naast de vijver.

Een speciaal soort schrikdraad.

Hier vind je nog meer informatie en tips:
http://huis-en-tuin.infonu.nl/tuin/31578-hoe-hou-ik-die-reiger-weg-bij-mijn-tuinvijver.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat een afschrikmiddel niet zal werken (denk ik aan door de wind bewegende slietjes of zo).
Je vijver afdekken met een soort van speciaal "gaas", weet even de naam niet, is een definitieve oplossing, alleen niet zo mooi vind ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Span een lijn boven de vijver met daar aan vlaggetjes of stukken zilverpapier. Die wapperen lekker in de wind en schrikken mogelijk af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is om er een andere reiger neer te zetten.
Je kunt kiezen voor een plastic reiger of je kunt een dode reiger neerleggen of ophangen of iets dergelijks. Van dat laatste schrikken ze vreselijk af, met succes dus. Maar dat laatste is een niet al te fris idee en je moet nog maar zien hoe je aan een dode reiger komt.
Dus kies dan voor een plastic reiger.
En anders zul je toch iets anders moeten verzinnen dat een afschrikmiddel voor een reiger. Denk bijvoorbeeld aan een net over je vijver spannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
monteer schrikdraad om je vijver, of span er draden boven.
zorg echter wel dat de draden goed zichtbaar zijn voor de vogel, dmv zilverpapiertjes oid.
wij krijgen op de vogelopvang reigers binnen met gebroken vleugels, en/of half gevild door die klotedraden die niet zichtbaar zijn voor de vogel.
er rest ons vaak niet anders dan de reiger in te laten slapen, en dat kan toch de bedoeling niet zijn?
Rieneke1
13 jaar geleden
Het beste middel is een fijnmazig net van sterke kwaliteit. De reiger probeert het toch 1 keer maar komt daarna nooit meer als hij moeite moest doen om los te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het kan met wat electriciteitspijp enkele bogen spannen. Hierover een net spannen en laat dan de reigers maar komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als de reiger eenmaal door heeft dat hij een lekker hapje bij je kan halen ben je verloren Niets helpt!! Wat je nog kan doen is dat de vissen gezond dus snel zijn en beplanting bij de vijver .